Schimbare administrator: iata care sunt pasii care trebuie urmati

schimbare administrator

O societate comerciala poate sa aiba unul sau mai multi administratori. Intelegem prin administratorul unei firme persoana care dispune de autoritatea de a conduce propriu- zis activitatea firmei respective, avand datoria de a atinge obiectivele propuse de catre adunarea generala a asociatilor societatii comerciale. Din punct de vedere juridic, administratorul reprezinta firma la care lucreaza, si el are dreptul de a deschide sau de a inchide conturi bancare pentru respectiva societate comerciala, datoria de a conduce activitatea si de a duce la indeplinire obiectivele propuse si votate in adunarea generala a societatii, are dreptul sa incheie si sa angajeze raporturile de munca cu angajatii, toate aceste drepturi si atributii fiind stabilite inainte de numirea lui ca administrator si se gasesc in actul constitutiv al firmei. Considerand ca toate drepturile si atributiile unui administrator sunt stabiliste in actul constitutiv, precum si numirea lui, este limpede de inteles de aici ca schimbare administrator inseamna si schimbarea actului constitutiv.

Ce presupune schimbare administrator?

Decizia de schimbare administrator al unei societati comerciala inseamna modificarea actului constitutiv al acesteia si trebuie votata in cadrul adunarii generale a asociatilor firmei sau acceptul asociatului unic, unde este cazul. Schimbare administrator inseamna ca cel ce ocupa functia respectiva este inlocuit, din motive mai mult sau mai putin obiective. Cu toate acestea, schimbarea unui administrator necesita un motiv bine intemeiat, precum faptul ca acesta nu isi mai indeplineste datoriile, nu atinge obiectivele firmei propuse de adunarea asociatilor, nu este competent pentru a indeplini nevoile societatii comerciale. In cazul unei schimbari fara un motiv just, administratorul are dreptul legal de a cere despagubiri.

Cum se procedeaza pentru schimbare administrator?

Se va intocmi un act care va cuprinde motivele si decizia adunarii asociatilor cu privire la schimbare administrator. Astfel actul trebuie sa contina detalii privitoare la cum s-a ajuns la aceasta decizie, cum s-a desfasurat adunarea asociatilor, detalii despre numirea noului administrator si rolurile acestuia. De asemenea, pentru ca schimbare administrator presupune modificarea actului constitutiv al firmei, este necesar sa se intocmeasca un act constitutiv modificat si actualizat cu numele noului administrator.

Acte necesare pentru schimbare administrator

Pentru revocare administrator veti avea nevoie de formularul de cerere de inregistrare, actul modificator al actului constitutiv, adica hotararea asociatilor in ceea ce priveste revocarea administratorului, copii dupa actele de identitate ale noului membru desemnat in functia de administrator, un certificat eliberat ce conzori privind depunerea garantiei in cazul schimbarii membrilor organelor de administrare.

Este bine de stiut ca exista firme din domeniul juridic care va pot oferi consiliere si ghidare in procesul de schimbare administrator. Aceste firme sunt reprezentate de experti care se confrunta zilnic cu asa ceva si ei pot face rost de toate actele si documentele necesare pentru dumneavoastra, astfel incat sa va scutiti de stres si de umblat peste tot pentru a obtine cele necesare. Puteti apela la serviciile oferite de www.expertadvisor.ro daca sunteti in cautarea unei echipe de specialisti care sa va ofere sprijin si sa evitati astfel orice neplacere poate aparea pe parcurs.

Related Posts

Aboneaza-te

Alege sa primesti ultimile articole postate de noi chiar la tine pe email.